مهمترین فواید پیاز و خواص پیاز و خاصیت

پنجشنبه 24 مرداد 1398
8:45
salamat

Image result for ‫فواید پیاز‬‎


پیاز برای سلامتی ما فواید زیادی دارد. یکی از اصلی ترین فواید پیاز کشتن میکروبها و باکتری های بدن است. از بوی بدن دهانتان نترسید. پیاز بخورید و سپس سریعا مسواک بزنید. حداقل ان را چرخه کنید یا خیلی ریز کنید و در غذا بریزید. اما بالاخره پیاز را فراموش نکنید.

در این بخش از مجله اینترنتی پارسی وان چند مورد از مهمترین فواید پیاز را برایتان بیان می کنیم . امیدواریم که از این مطالب باستفاده کافی را ببرید.


فواید پیاز چیست ؟

برخی از فواید و خواص پیاز عبارتند از :


پیاز کم کالری است


یکی از مهمترین فواید پیاز اینست که پیاز بسیار کم کالری است. هر یک عدد پیاز متوسط ۴۴ کالری دارد. در نتیجه از چاقی نترسید.


فواید پیاز چیست

فواید پیاز چیست

پیاز منبع فیبر


یکی دیگر از فواید پیاز اینست که پیاز منبع خوب فیبرها است. به گزارش مجله پارسی وان یک عدد پیاز متوسط ۱٫۹ گرم فیبر دارد.


پیاز و ویتامین C


به گزارش مجله پارسی وان هر ۱۰۰ گرم پیاز حدود ۱۲ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را فراهم خواهد کرد. درواقع هر یک عدد پیاز متوسط ۱۳ درصد نیاز روزانه ما به ویتامین c را تامین می کند.


پیاز منبع سلنیوم


پیاز منبع خوب سلنیوم ( دارای خواص ضدسرطانی ) است . پس مصرف ان را فراموش نکنید.


برخی فواید پیاز و خواص پیاز

برخی دیگر از فواید پیاز عبارت است از :


مقابله با تشکیل لخته های خونی خطرناک با پیاز


طبق برسی های بدست امده در Journal of Clinical Investigation یکی از ترکیبات پیاز به نام روتین مانع از تشکیل لخته های خونی خواهد شد. به گزارش پارسی وان روتین مانع از تجمع پلاکت ها و همچنین مانع از تشکیل فیبرین در عروق می شود که هر دو در تشکیل لخته نقش دارند میگردد.


پیشنهاد پارسی وان : چرا باید بادمجان بخوریم؟


پیاز دشمن سرطان


به گزارش محققان پیاز روی رشد سلول ها و رادیکال های آزاد تاثیر میگذارد. پیاز دارای خواص آنتی اکسیدانی بیشتری دارد و در مقابله با سلول های سرطانی کبد موثر است. بنابراین توصیه می شود از مصرف پیازچه غافل نشوید.


پیاز سرشار از اسیدفولیک


طبق بررسی هایب دست امده یکی از خواص پیاز اینست که پیاز سرشار از اسیدفولیک می باشد. اسیدفولیک برای عملکرد مغز و سلامت روحی لازم است. نصف لیوان پیاز سبز ۹ درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین می کند.


پیاز دوست استخوان ها


یکی از فواید پیاز اینست که پیاز همانند سیب و توت ها منبع خوب کرستین میباشد. به گزارش پارسی وان خواص آنتی اکسیدانی دارد. نتایج پژوهشی که در دانشگاه یوتاه انجام شده نشان می دهد کرستین باعث کاهش فشار خون بالا می شود. جالب است بدانید که تراکم استخوانی خانم هایی که روزانه یک بار پیاز مصرف می کنند ۵ درصد بیشتر از خانم هایی است که میزان مصرفشان یکبار در ماه است. پس هیچ وقت از فواید پیاز غافل نشوید.


منبع:پارسی وان


[ بازدید : 187 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]