مهترین برنامه ی ورزشی برای لاغری سریع و اصولی چیست ؟

سه شنبه 5 شهريور 1398
10:10
salamat

نتیجه تصویری برای بهترین برنامه ی ورزشی برای لاغری سریع و اصولی چیست ؟


بهترین برنامه ی ورزشی برای لاغری سریع و اصولی چیست ؟ متاسفانه رفتن به باشگاه و ورزش کردن، چند روز قبل از یک عروسی یا هر مناسبت دیگر باعث نمی شود در آن مراسم اندامی تراشیده داشته باشید. ورزش برای کاهش وزن و مشاهده تاثیر آن معمولا زمان می برد. این مسئله به مقدار وزنی که می خواهید کم کنید بستگی دارد و ممکن است پس از چند هفته، روی ترازو قابل مشاهده باشد.



پس از چند هفته هم نباید انتظار سیکس پک داشته باشید. دیدن تغییر در عضلات و کاهش چربی می تواند بیش از ۶ هفته به طول بینجامد. با این حال انجام هر نوع ورزشی حتی با ندیدن کاهش وزن برای سلامت بدن مفید است. اگر بعد از چند هفته ورزش کردن و درست غذا خوردن، متوجه کاهش وزن شدید باید به این عادت خوب ادامه دهید.


در غیر این صورت، باز هم به گذشته باز خواهید گشت. کاهش وزن در این یکی دو هفته ابتدایی، می تواند بیشتر به خاطر از دست دادن وزن آب بدن باشد. ورزش کردن در کنار یک برنامه غذایی مناسب، کمکتان می کند به جای از دست دادن عضله چربی بسوزانید. زمانی که عضلات در حالت استراحت قرار می گیرند، شروع به رشد می کنند.


بنابراین باید بین ورزش و غذا خوردن برای سوخت رسانی به عضلات و استراحت دادن به خودتان تعادل ایجاد کنید. اگر برای هدف خاصی مانند کاهش فشار خون، بهبود حساسیت به انسولین و یا بهبود کلسترول خون ورزش می کنید. باید حداقل به مدت ۱۲ هفته برنامه ورزشی و برنامه غذایی سالم خود را دنبال کنید.


اگر می خواهید تاثیری مثبت روی کاهش وزن، رشد عضلانی، تناسب اندام و دیگر شاخص های سلامت بگذارید. باید ورزش را با یک برنامه غذایی سالم، خواب کافی و از بین بردن استرس ترکیب کنید.

کاهش وزن با ورزش چقدر طول می کشد؟

هرچقدر هم که ورزشتان شدید باشد، با ورزش تنها نمی توانید کاهش وزن بالایی را تجربه کنید. در حال حاضر توصیه می شود در طول هفته ۲٫۵ ساعت ورزش هوازی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه با شدت بالا داشته باشید. دو روز در هفته را نیز تمرینات قدرتی انجام دهید که عضلات اصلی بدن را درگیر کنند.


با این حال ورزش کردن در این حد، موجب کاهش وزن چشمگیر نخواهد شد و تنها به سالم نگه داشتنتان کمک می کند. اما اگر هدفتان کاهش وزن است، باید بیشتر از این مقدار توصیه شده ورزش داشته باشید. کاهش وزن با عمل به یک برنامه غذایی بسیار محدود، امکان پذیر است اما بلافاصله پس از کنار گذاشتن آن وزن کم شده باز خواهد گشت.


برای دریافت رژیم لاغری موثر از کارشناسان تغذیه ی گروه سلامتی ، ورزشی اسپرت اسکولار کمک بگیرید.

با شروع ورزش و برنامه غذایی در کنار هم پس از چند هفته ابتدایی، نتیجه خوبی دریافت خواهید کرد. برای تداوم این روند، باید به همین ترتیب پیش بروید اما ممکن است در طول مسیر، سرعت کاهش وزن نیز دچار نوسان شود.

نکاتی در باره ی کاهش وزن با ورزش

در مورد انجام ورزش ها توصیه های زیر را رعایت کنید: ۱- انجام ورزش به تنهایی کافی نیست وباید همراه با رژیم غذایی باشد وپس از انجام ورزش تا یک ساعت غیر از آب ویا غذا های آزاد وبدون کالری از مواد غذایی دیگری استفاده نشود وپس از آن می توان با خوردن یک لیوان شیر یا یک عدد میوه (از سهمیه رژیم) مواد غذایی لازم را به بدن رساند.

۲- نوع ورزش نباید خسته کننده باشد بنابراین بهتر است بجای یکساعت ورزش روزانه دردو نیم ساعت صورت گیرد تا از تنگی نفس ، تپش قلب و بالا رفتن ضربان قلب جلو گیری شود، زیرا این عوامل باعث ضعف و گرسنگی شدید پس از ورزش می شود.

۳- ورزش ها بهتر است منظم ومتعادل باشد برای مثال بجای اینکه هفته ای ۲-۱ بار با مدت زمان بیشتر صورت گیرد بهتر است هر روز یا یک در میان در مدت زمان کمتر صورت گیرد.

۴- انتخاب نوع ورزش باید براساس توانایی افراد ودر دسترس بودن آن صورت گیرد . برای مثال ارزان ترین و بهترین ورزش برای همه افراد پیاده روی است که حتی در خانه هم می توان آن را انجام داد. همچنین برای افراد چاق بهتر است از شنا استفاده شود، زیرا در آب فشار برروی زانو، ناحیه کمر وستون فقرات کمتر می باشد . همچنین می شود از دو چرخه ثابت یا متحرک نیز استفاده کرد.

۵- پس از کاهش وزن حدود ۵ تا ۸ کیلو گرم اولیه از ورزش ها و نرمش های بی هوازی (مثل حرکات کششی، حرکات زیبایی اندام، استفاده از وزنه ها) برای جلو گیری از شل شدن عضلات خصوصا در ناحیه شکم و پهلوها، ران ها، بازوها و… استفاده کرد تا تناسب اندام نیز حفظ گردد.

منبع : sportscholars



[ بازدید : 206 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]