علل وجود جوش در صورت و درمان سریع آن

دوشنبه 6 مرداد 1399
12:02
salamat

معروف است که سروکله‌ی جوش‌‌ها وقتی پیدا می‌شود که قرار است به مهمانی بروید یا سر یک قرار مهم حاضر شوید. نظری درباره‌ی همزمانی این اتفاقات با هم نداریم، اما اگر می‌خواهید با روش های سریع درمان جوش صورت آشنا شوید، با این مقاله همراه باشید و البته با کمی تحمل، یکی از غیرقابل مقاومت‌ترین کارها یعنی فشار دادن جوش‌ را فعلا به تعویق بیندازید و در درمان جوش صورت استاد شوید.

علل وجود جوش آکنه چیست:

برای کنترل جوش به طور موثر مهم است که آنها را تشخیص دهید و بدانید که چگونه شکل می گیرند و چه چیزی باعث آنها می شود مهم ترین چیزی که در مورد جوش ها باید به یاد داشته باشید، این است که بدانید که تقصیر شما نیست و برخلاف باورهای عام، جوش ناشی از عوامل خارجی مثل آنچه که می خورید نیست، در واقع آنها ترکیبی از عوامل فیزیولوژیکی هستند که در زیر سطح پوست اتفاق می افتد، که فراتر از کنترل انسان می باشد.


هنگامی که صحبت جوش و آکنه باشد، تنها یک عامل وجود ندارد، بلکه بسیاری از عوامل در آن دخیل هستند مانند:مقدار سبوم تولید شده روی پوست که اغلب بر روی زنان تاثیرگذار است. ژنتیک که ممکن است نقش مهمی در ایجاد و ماندگاری را ایفا کند.


هورمون ها:

در حقیقت آکنه یک بیماری هورمونی است. چراکه اولین بار در دوران بلوغ بروز می کند. آکنه در جوانان همزمان با افزایش هورمون مردانه بروز میکند. افزایش سطح هورمون رشد و IGF-1 نیز ممکن است بر آکنه تاثیر گذارد.افزایش هورمون تستسرون عامل ایجاد کننده جوش است .


در پسران جوان یکی از مهمترین علت جوش صورت افزایش هورمون بلوغ می باشد. هورمونهای زنانه نیز می توانند باعث جوش های هورمونی شوند یکی از مهمترین قدم ها در درمان جوش صورت در خانم ها بررسی تست های هورمونی است.


سبوم اضافی:

سبوم توسط غدد آندروژن ها تحریک می شود و روغن اضافی سبوم را تولید می کند. این فرآیند کاملا طبیعی است، اما زمانی که با باکتری های سلول های مرده پوست ترکیب شود، باعث ایجاد جوش و آکنه می شود.


باکتری :

باکتری ها در انواع مختلف پوست صورت حضور دارند و این یک بخش طبیعی از سیستم نگهداری روغن پوست می باشد، اما هنگامی که به یک فولیکول متصل می شود به سرعت باعث افزایش آکنه می شود.


پوسیدگی فولیکول :

سلولهای مرده پوست در فولیکول ها اغلب به طور پیوسته روغن سطح پوست را تخلیه می کنند و در افرادی که غدد بزاقی بیش از حد فعال هستند، این سلول ها سریع ترانجام میدهند و در صورت بروز چنین اتفاقی در سلول های مرده پوست با روغن بیش از حد مخلوط می شود و از این طریق از روند ترمیم طبیعی پوست جلوگیری می کنند.


التهاب:

هنگامی که بدن انسان به طور ناخواسته با برخی از باکتری ها ارتباط برقرار می کنند، برخی از گلبول های سفید خون برای حمله به آنها ارسال می شود که این فرآیند واکنش التهابی نامیده می شود و پاسخ آن باعث ایجاد جوش ها و ورم قرمزی و درد می شود و همچنین برای هر یک از ما این روند متفاوت است.


سایر علل جوش نیز عبارتند از:

- مشکلات گوارشی

- استرس اضافی

- مصرف بعضی از داروها

- لایه برداری های بیش از حد

- رشد باکتریایی


جوش در هر منطقه از پوست نشانه چیست؟

وجود جوش در پیشانی مشکل گوارشی و مصرف فست فودها را نشان میدهد.

اگر قسمت وسط ابروها جوش میزند مشکل از کبد و مصرف غذاهای چرب است.

جوش و لک اطراف چشم و حتی سیاهی دور چشم نشانگر مشکل در کلیه است که با نوشیدن آب به اندازه کافی تا حدی برطرف می شود.

روی گونه اگر بیشتر از هر جای دیگر پوست صورت جوش میزند دلیل مشکل سیستم تنفسی و آلرژی است که به حذف مصرف سیگار و رعایت کردن برنامه غذایی مناسب برای آلرژی برطرف می شوند.

اگر روی بینی شما جوش و لک بسیار ظاهر می شود باید مراقب قلب خو باشید و ویتامین B بیشتر مصرف کنید.

جوش هایی که در منطقه چانه و اطراف لب نشانگر اختلالات هورمون و وجود استرس است.

اگر روی گوشهایتان جوش میزند دوباره مشکل کلیه باعث بروز این مشکل است.


علت بوجود جوش صورت چیست؟

جوش های صورت یکی از مزاحم ترین و وقت نشناس ترین چیزهایی هستند که ما را آزار می دهند اما با دانستن علت و درمان های مناسب این بخش به راحتی میتوان آنها را برطرف کرد.

جوش یک مشکل پوستی است که در اثر تجمع چربی در بخش های مختلف بدن از جمله صورت , قفسه سینه, شانه, گردن و... به صورت جوش های سریاه , جوش سر سفید و... رخ می دهد.


برخی جوش ها در دوران نوجوانی که معروف به جوش غرور جوانی هستند نمایان می شوند. اما به طور کلی عواملی هستند که پایه واساس جوش صورت به شمار میروند که از بین آنها اصلی ترین شان هورمون ها و اختلالات آنها , مصرف داروهای خواص که حاوی آندروژن و.. هستند, داشتن رژیم غذایی نامناسب حاوی چربی و فست فودها , استفاده از لوازم آرایشی چرب و نامناسب و بدتر از تمام این عوامل استرس به وجود آورنده جوش صورت هستند.


درمان:

پوست به طور طبیعی برای جلوگیری از به وجود آمدن جوش در سطح پوست ماده ترشی را ترشح می کند که این عمل در زمان وجود و ترشح چربی و یا خشکی زیاد به درستی ترشح و عمل نمی کند که برای انجام بهتر این بخش از پوست بهتر است از قلیایی کردن پوست توسط صابون خودداری کنیم و تا حد امکان از مصرف مواد غذایی و یا کرم های چرب خودداری کنیم و در عین حال رطوبت پوست را به وسیله مصرف آب و میوه و سبزیجات تامین کنیم.


درمان خانگی:

خمیر دندان

برای درمان سریع جوش صورت شب قبل از خواب مقداری خمیر دندان بر روی جوش بمالید تا صبح جوش بسیار ضعیف و از بین رفته است.


پرتقال

وجود میکروب های عفونت زا عامل ایجاد جوش های صورت هستند و برای حل این مشکل می توانید مقداری پرتقال و یا از دیگر مرکبات را بر روی پوست بمالید .


پیاز

با مالیدن پیاز خام جوش صورت به سرعت درمان میشود.


گیاه بابا آدم

ریشه گیاه بابا آدم را جوشانده و مصرف کنید تا کبد شما را پاک کند و از بروز جوش تا حد بالایی جلوگیری کند.

همچنین از ماسکهایی مثل ماسک ماست و خیار , ماسک سیب رنده شده و عسل و کمی آبلیمو و.... ماسک های فوق العاده مناسبی برای برطرف کردن جوش صورت هستند.


عسل

عسل نیز برای درمان جوش صورت مفید است چون خاصیت ضد باکتریای قوی دارد و عفونت را درمان می کند.

مقداری خمیر زردچوبه تهیه کرده و آن را قبل از خواب روی جوش بمالید و هنگام صبح با آب بشویید.


روغن چای

روغن چای نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می کند و مانع زخم شدن محل جوش می شود.


نکته

مراقب باشید از مصرف صابون هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک می شوند، پرهیز کنید و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه دار خودداری نمایید چون در بروز آکنه ها تاثیر فوق العاده ای دارند.


چطور قرمزی جوش را یک شبه از بین ببرید

قبل از خواب با یک شوینده ملایم صورت را بشویید؛ شوینده‌ای که حاوی دانه‌های اسکراب و پاک‌کننده باشد تا سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد چرا که تجمع همین سلول‌هاست که اصلی‌ترین عامل ایجاد آکنه است.


سرکه سیب

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید؛ بعد یک گوش‌پاک‌کن را به این محلول آغشته کنید و روی جوش‌ها بمالید.سرکه سیب باکتری‌‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و در نتیجه تا حدی التهاب جوش می‌خوابد و صبح که بیدار شوید میزان قرمزی جوش تا حد زیادی کاهش یافته ‌است.

همچنین بخوانید:

چرا مردها حتما باید ویتامین E مصرف کنند ؟
از علت تا درمان بری بری
۸ درمان خانگی برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه

کرم ضدآکنه

قبل از اینكه به تختخواب بروید مقداری کرم ضدآکنه روی جوش‌ها بزنید، چنین کرمی باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا بتواند جوش را خشک کند و سلول‌های مرده سطحی را بردارد.


قطره ضدقرمزی چشم

قطره ضدقرمزی چشم هم می‌ تواند به شما کمک کند یعنی قطره‌ چشمی که برای کم کردن قر مزی چشم‌ها استفاده می‌شود. اگر کرم ضدآکنه ندارید می‌توانید به جای آن از چنین قطره‌ای استفاده کنید. این قطره می‌تواند قرمزی جوش را کم کند اما هیچ تاثیری در بهبود جوش‌ها ندارد.


دارچین و عسل

نکته : مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند.


روغن درخت چای

روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضدباکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود. البته باید از مصرف صابون‌هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، پرهیز و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری كنید چون در بروز آکنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.


منبع: darmanbama


[ بازدید : 458 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]