چگونه بر سیاه سرفه(خروسک)غلبه کنیم؟

سه شنبه 9 مهر 1398
2:51
salamat

سیاه سرفه


    سیاه سرفه یک بیماری مسری است که مخصوصا کودکان را تحت تاثیر قرار میدهد که خصوصیت آن سرفه های متشنج کننده ای است که به صدایی جغد مانند ختم میشوند.این ناتوانی یک عفونت باکتریایی است اما میتواند با آنتی بیوتیک و دنبال کردن مراحل مفیدی که در این مقاله با جزئیات مطرح شده اند،درمان شود.اینگونه بیماریتان درمان میشود و به زندگی معمول خود باز میگردید.

    • مراحل

    ۱)با پزشک ملاقات کنید.

    سیاه سرفه

    از پزشکتان وقت بگیرید و برای سیاه سرفه نسخه بگیرید.پزشک عمومی برایتان آنتی بیوتیک تجویز میکند و پیشنهاد میکند تا برای رهایی ماندگار و ایمنی،تمام داروها را در دوره اش مصرف کنید.

    • شما میتوانید انتخاب ها و انشعابات متفاوتی را که هر آنتی بیوتیک دارد،از پزشکتان بپرسید.

    ۲)استراحت کنید.

    سیاه سرفه

    هر زمانی که مریض میشوید،استراحت کردن موثر است.اینگونه سلولهای بدن و سیستم ایمنی تان میتواند با سیاه سرفه مقابه کند و شما را به حالت معمولی و سلامتی بازگرداند.

    • پاهایتان را روی هم بیاندازید و فیلم مورد علاقه تان را تماشا کنید یا کتاب خوبی بخوانید.مطمئن شوید که تمام نیاز های اولیه در دسترس تان هستند.این موارد شامل،آب،آنتی بیوتیک،دستمال بهداشتی و … اند.

    ۳)از پخش کردن مریضی تان بپرهیزید.

    سیاه سرفه

    غلبه بر بیماریتان فقط مختص شما نیست،بلکه برای اطرافیان نزدیکتان نیز است.شما نمیخواهید که آن را به دوستان و خانواده تان نیز منتقل کنید پس سعی کنید آن را برای خودتان نگه دارید.

    • بهترین کار برای منتقل نشدن بیماری این است که زمان سرفه کردن دهان خود را بپوشانید.از یک دستمال برای زمان عطسه کردن استفاده کنید و منظم دستهایتان را بشویید یا از دستمال مرطوب استفاده کنید.محیط اطرافتان را تمیزو منظم نگه دارید تا متوجه وسایلی که آنها را لمس میکنید باشید.

    ۴)تا جایی که ممکن است داخل خانه بمانید.

    سیاه سرفه

    اگر کار میکنید یا مدرسه میروید،به محل کار یا مدرسه تان اطلاع دهید برای ۱ هفته یا تا زمانی که مریضیتان بهبود می یابد(آگاه باشید که سیاه سرفه میتواند تا ۳ ماه ادامه داشته باشد)،غیبت خواهید داشت.

    • مهم است که بیماریتان را قرنطینه کنید و با ماندن در خانه،از پخش شدن آن جلوگیری کنید.قرنطینه شدن ممکن است خسته کننده و تنها باشد،اما همیشه میتوانید با دوستان یا خانوادتان با تلفن صحبت کنید.
    • اگر میتوانید خودتان را به محلی مانند اتاق خوابتان که کمترین رفت و آمد را دارد،محدود کنید یا با تلویزیون،کامپیوتر و سایر لوازم مورد نیاز درس بخوانید تا زمانی که بهبود می یابید.

    ۵)از مصرف بیش از حد محصولات لبنی بپرهیزید.

    سیاه سرفه

    لبنیات به تحریک سرفه های نامطلوب شناخته شده اند.شکلات در زمان مریضی میتواند خوراکی خوشمزه ای باشد اما بهترین کار پرهیز از مصرف آن تا زمان بهبودی است.بهترین مواد برای پرهیز کردن شامل ماست،شکلات،شیر و پنیر میباشند.

    ۶)غذاهای سالم بخورید.

    سیاه سرفه

    سعی کنید غذاهایی مانند سالاد کاهو،پروتئین مانند گوشت قرمز و میوه های تازه مانند پرتقال و سیب بخورید.با خوردن غذاهای سالم،به سیستم ایمنی بدنتان کمک میکنید تا با سیاه سرفه مقابله کند.

    ۷)به بدنتان آب کافی برسانید.

    سیاه سرفه

    ضروری است که با مصرف مایعات کافی،آب کافی به بدنتان برسانید.بهترین مایعی که باید بنوشید آب است.آب به پاک کردن مواد سمی و مضری که با سیاه سرفه همکاری میکنند کمک میکند.

    • اگر در خانه تان بیشتر از یک دستشویی دارید،از افراد دیگر خانه درخواست کنید که از استفاده از یکی از آنها پرهیز کنند و برای جلوگیزی از انتقال عفونت به دیگران،تنها خودتان از آن استفاده کنید.زمانی که بهبود یافتید،دستشویی را به طور کامل ضدعفونی کنید.


    منبع: دکتر سلامت


    [ بازدید : 254 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
    ]
    نام :
    ایمیل :
    آدرس وب سایت :
    متن :
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
    کد امنیتی : ریست تصویر
    ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
    بستن تبلیغات [X]